Vanaf het begin
In de afgelopen drie jaar dat ik werkzaam ben geweest bij Bind, heb ik Bind zien groeien van twee ZZP’ers naar een heuse BV en ik werd bovendien de eerste medewerker van Bind in loondienst. Sindsdien heb ik enorm veel geleerd, gedaan en meegemaakt. Bind heeft een belangrijke rol in mijn carrière gespeeld.

Mezelf inzetten voor het welzijn van de medemens is altijd iets geweest waar mijn hart sneller van is gaan kloppen. Dit is ook een van de redenen dat ik voor Peter en Kirsten bij Bind wilde gaan werken, maar dat het ook uiteindelijk het vervolg van mijn loopbaan zou gaan bepalen bij Slachtofferhulp had ik nooit gedacht.

De stap naar slachtofferhulp
Ik kan me bij Slachtofferhulp op een ander vlak ontwikkelen waar ik nu nog niet zo veel ervaring bij heb. Bovendien spreekt de maatschappelijke waarde van deze organisatie mij enorm aan. Ik ben Peter en Kirsten erg dankbaar dat ze me deze kans gunnen.

Na lang wikken en wegen en veel erover praten heb ik de beslissing gemaakt en met een dubbel gevoel zal ik Bind op 31 januari verlaten. Ik ga eerst vijf weken vakantie vieren waarna ik weer met frisse moed er tegenaan kan!

Mijn ervaring met community building
Communitymanagers zouden in mijn ogen vooral bezig moeten zijn met het mogelijk maken van de verbinding in een doelgroep. Het is belangrijk dat je niet alleen binnen de community, maar op alle vlakken binnen een organisatie actief bent. Iedereen binnen de organisatie moet weten wat de community is en waar de community voor staat. Zo creëer je betrokkenheid en laat je de verschillende organisatie afdelingen actief meedenken in hoe ook zij baat kunnen hebben bij de community.

Daarnaast, en dat is misschien uiteindelijk wel het belangrijkste, bedenk je hoe je de community naar buiten toe zou willen uitdragen. Hoe pak je dit aan? Ik verzamel om mij heen altijd een online marketeer, een analyst, iemand van de afdeling communicatie en iemand van de techniek. Op deze manier heb je op alle vlakken ondersteuning. Heeft je organisatie ook een klantenservice? Dan is het heel belangrijk dat zij ook aangehaakt zijn in de visie van de community. Naast dat jij deze partijen nodig hebt om de community goed draaiende te houden is dit natuurlijk ook gelijk een stuk onboarding van de organisatie met de community. Maak dus zoveel mogelijk mensen en afdelingen onderdeel van het succes van de community, dan ontstaat er vanzelf steeds meer draagvlak!

Auteur

Eva

Reacties