Bind heeft nu ook een whitepaper!

Waarom een whitepaper?

Het aanbod van community software is groot. De kans is groot dat ook jij door de bomen het bos niet meer ziet in je zoektocht naar het juiste platform voor jouw organisatie. Om hier een handje bij te helpen hebben we een uitgebreid onderzoek voor je verricht door middel van het opstellen van een whitepaper.

Onderzoek

In dit onderzoek zijn we nauwkeurig gaan kijken wat verschillende software leveranciers te bieden hebben op basis van verschillende onderwerpen, zoals profielen, beheer, ideation, gamification en nog veel meer. We hebben die onderwerpen vervolgens onderverdeeld in verschillende functionaliteiten en zijn deze gaan toetsen bij de verschillende leveranciers: bieden ze het wel of niet aan? Per functionaliteit hebben we steeds alle leveranciers onder elkaar gezet en hebben we geprobeerd om, door middel van een kruisje of een vinkje bij die functionaliteit, een eerlijke verdeling te maken in wat de verschillende platformen te bieden hebben.

Een vinkje of kruisje is geen waardeoordeel

Goed om hierbij in je achterhoofd te houden is dat een kruisje of vinkje voor ons geen waardeoordeel is, maar puur en alleen bedoeld is om het voor jou gemakkelijker te maken om tot een besluit te komen in het kiezen van het juiste platform voor jouw organisatie. Een platform dat zich specialiseert in klantcommunities heeft andere functionaliteiten dan een platform dat zich specialiseert in sociale intranetten. Kijk en lees dus goed wat voor jou van toepassing is en maak aan de hand daarvan je keuze. 

Onze whitepaper kun je hier vinden: https://www.bind.nl/whitepaper/

Hardstylers community - we will unite.

Hardstylers roepen soms heftige reacties op.

Hardstylers roepen soms heftige reacties op. Het beeld heerst dat het een agressieve groep is die danst op snoeiharde muziek met veel drugs. In realiteit zijn hardstylers een hele diverse groep met een sterk samenhorigheidsgevoel. Een groep van mensen die genieten van de energie die de muziek geeft en veel naar elkaar omkijken. Vooroordelen en realiteit liggen soms ver van elkaar af. Hoe kan je de behoefte van zo’n groep begrijpen? En is het erg dat zo’n groep zo mysterieus blijft?

Lees verder
Verschillende planten in potten

Community Management is digitaal tuinieren

Sinds kort werk ik voor Bind als Community Management Consultant. Maar wat betekent dat? Wat is Community Management? Als communities groepen mensen zijn met dezelfde focus, dan is communitymanagement het proactief ontwerpen, ontwikkelingen en activeren van de community. Het is een professionele aanpak, gebaseerd op relevante data, om mensen te verbinden met elkaar rond een gemeenschappelijk doel. Het gaat om bruggen bouwen en toegevoegde waarde creëren.

Lees verder

Kennissessie Acceptatie & Adoptie: Hoe ervaren de gebruikers het sociale intranet?

Hoe worden sociale intranetten ervaren door de gebruikers? Deze vraag stond centraal bij de kennissessie van Iris Intranet en Bind Community Building op woensdag 16 januari. Op het Campus Werkspoor in Utrecht werden ruim 20 deelnemers meegenomen in het proces van de adoptie en adaptatie van het sociale intranet.

Lees verder

Kennisevent Bind: Gemeenten worstelen met inwonerparticipatie

Bij het afgelopen kennisevent van Bind was de bühne voor verschillende gemeenten. Want juist bij de lokale overheid worden er ontzettend veel ‘gemeenschappen verbonden’ rondom maatschappelijke thema’s.

Zoals wel vaker bij overheden is het wetgeving die de boel in beweging krijgt. Gemeenten staan bekend als naar binnen gericht. Met de Omgevingswet is het voor elke gemeente noodzaak geworden om ondernemers en inwoners te betrekken bij aanpassingen in de omgeving. Dit vraagt om inwonerparticipatie en dat is lang niet altijd de natuur van een overheidsorganisatie.

Lees verder

Cross Media Cafe 30 oktober: Events, events en nog eens events

Op 30 oktober was ik in Hilversum bij het event Cross Media Cafe. Cross Media Cafe is georganiseerd door Media Perspectives en Beeld en Geluid. Het thema van de bijeenkomst: “Hoe bouw je communities”? Verschillende sprekers spraken over alle tips en tricks en hoe je de community tot een succes maakt. Hieronder een kleine samenvatting van de sprekers:

Lees verder

Voorstelbog Pieter Veen: “Community wát?”

“Wat is een community?” “Wat doe je dan precies”? “Is dat niet eigenlijk gewoon Facebook?” “Bestaat dat niet al op een forum?” “Welke klant gaat er nou vrijwillig voor een bedrijf werken”, “Kun je het nog een keer uitleggen wat een community ook alweer is?” “Waarom heeft een community management nodig?”

Hoe leg je aan je vrienden uit wat het inhoudt om een communitymanager te zijn? 

Lees verder

Hoe activeer je de leden? Tweede kennissessie Bind in Utrecht

Voor de tweede keer hield Bind een kennisevent. Dat wil zeggen: we smeren broodjes en stellen onze ruimtes in Utrecht beschikbaar aan communitymanagers door heel Nederland om ons en elkaar te treffen maar vooral om te leren van elkaar. Dat vinden we waardevol en dat is ook waar we als Bind voor willen staan. Kennis ophalen en brengen dus.

Lees verder