Premier Rutte zei het al: “We moeten hier gezamenlijk doorheen en ons instellen op de beperkingen de komende tijd.” Veel mensen zijn thuis aan het werk. Dit geldt ook voor mij, mijn collega’s van Bind en veel van onze klanten. Vanuit Bind zijn we aan het kijken, hoe we nog meer online kunnen doen, zodat het werk voor onze klanten kan doorgaan. Elkaar niet kunnen ontmoeten is een beperking. Maar beperkingen zijn een voedingsbodem voor improvisatie en creativiteit en brengen het beste in mensen naar boven. In mijn eigen omgeving zie ik al hoe er initiatieven ontstaan om elkaar te helpen. Ieder vanuit zijn eigen expertise of mogelijkheden. Dat gebeurt niet alleen online, maar ook offline.
Mis je de leuke sfeer van kantoor? 9 tips om het ook online gezellig te maken met je collega’s
Misschien begin je het toch al een beetje te missen, de flauwe grappen van die ene collega, het praatje in de keuken of bij het koffieapparaat. En natuurlijk komt vrijdag de eerste vrijmibo-vanuit-huis er aan. Daarom zetten we de leukste manieren om informeel contact te houden met collega’s onder elkaar. Natuurlijk ook goed te gebruiken om de zieke collega’s een hart onder de riem te steken.
Voorstelblog: Kristin van der Veen
‘Wat voor communities hebben we het dan over?’ ‘Is dat waarom je zoveel op Reddit zit?’ ‘Zijn communities niet een marketingtruc om minder support in te zetten?’ ‘Hoe ga je om met een forum vol zure klagers?’ ‘Wat ga je doen dan met communities?’
Afscheid Eva – Tijd voor nieuw avontuur!
Vanaf het begin
In de afgelopen drie jaar dat ik werkzaam ben geweest bij Bind, heb ik Bind zien groeien van twee ZZP’ers naar een heuse BV en ik werd bovendien de eerste medewerker van Bind in loondienst. Sindsdien heb ik enorm veel geleerd, gedaan en meegemaakt. Bind heeft een belangrijke rol in mijn carrière gespeeld.
Mezelf inzetten voor het welzijn van de medemens is altijd iets geweest waar mijn hart sneller van is gaan kloppen. Dit is ook een van de redenen dat ik voor Peter en Kirsten bij Bind wilde gaan werken, maar dat het ook uiteindelijk het vervolg van mijn loopbaan zou gaan bepalen bij Slachtofferhulp had ik nooit gedacht.
Zonder strategie bestaat er geen duidelijk communitymanagement
“Als je fans hebt, heb je ook een community”. Hier zit natuurlijk een kern van waarheid in, maar een kleine nuance is wel noodzakelijk en betekent een wereld van verschil. Ik zou zelf liever willen zeggen: “Als je fans hebt kun je na gaan denken over een community”. Heb je een miljoen volgers op Facebook, dan heb je namelijk nog geen gemeenschap gecreëerd.
Voorstelblog Robin Mai Schroot
Wat voor werk ga je doen? Wat is een community dan? Oh, dus het is weer iets online? Wat doen die communities dan? Gaan mensen daar vragen stellen en op anderen reageren? Maar die mensen zijn toch alleen maar negatief of klagen? Of zijn dat van die gekkies die niks te doen hebben? Waarom vind je dat leuk?
Hoe ga je om met negatieve community leden?
Voor elke community is het belangrijk dat de discussie over onderwerpen levend blijft. Interactie tussen leden in de vorm van vragen, likes, antwoorden en meningen helpt om de doelen van de community te realiseren, om nieuwe leden te werven en om de bestaande leden te activeren. Het is natuurlijk de bedoeling dat de discussie op een respectvolle, constructief kritische of zakelijke manier gevoerd wordt. Maar wat doe je, als leden of ambassadeurs onvriendelijk naar anderen zijn en zelfs beledigend optreden en de sfeer binnen de community negatief beïnvloeden? Er zijn verschillende manieren om dit aan te pakken.
Hoe Higherlevel veranderde van software leverancier voor haar community.
In de wereld van communities komt het niet vaak voor, dat men overstapt naar een andere softwareleverancier. Want wat doe je met de leden en alle content? Higherlever deed dit wel. Deze overstap is een uitzondering en een goede reden voor een interview door Bind met Mikky Vrolijk (communitymanager Higherlevel) en Maarten Goedvolk (DoReply).
Waarom communities onmisbaar zijn in de game-industrie
Communities zijn het onmisbare puzzelstukje die de levensduur van een game aanzienlijk vergroten. In mijn blogs die ik over de game industrie schrijf gaat het deze keer over hoe communities er voor kunnen zorgen dat je een game wilt blijven spelen. Zelfs nadat je hem al maanden geleden hebt uitgespeeld.
Online communities en accountability: een eerste aanzet via doelen
Al langere tijd wordt de vraag gesteld, hoeveel en op welke manier het vakgebied van communicatie daadwerkelijk bijdraagt aan bedrijfsdoelstellingen. Voor andere afdelingen zoals productie of verkoop of zelfs marketing is makkelijker met cijfers de toegevoegde waarde te bepalen. Daar wordt de term Return on Investment vaak bij gebruikt. Maar hoe dragen het imago, de reputatie van je bedrijf, het aantal opgeloste klantvragen of je social media kanalen bij aan je verkoopcijfers? Om aan de gevoelde noodzaak tot verantwoording nemen en verantwoordelijkheid afleggen van communicatie te voldoen, is daarom het begrip accountability geïntroduceerd.