Afscheid Eva – Tijd voor nieuw avontuur!

Vanaf het begin
In de afgelopen drie jaar dat ik werkzaam ben geweest bij Bind, heb ik Bind zien groeien van twee ZZP’ers naar een heuse BV en ik werd bovendien de eerste medewerker van Bind in loondienst. Sindsdien heb ik enorm veel geleerd, gedaan en meegemaakt. Bind heeft een belangrijke rol in mijn carrière gespeeld.

Mezelf inzetten voor het welzijn van de medemens is altijd iets geweest waar mijn hart sneller van is gaan kloppen. Dit is ook een van de redenen dat ik voor Peter en Kirsten bij Bind wilde gaan werken, maar dat het ook uiteindelijk het vervolg van mijn loopbaan zou gaan bepalen bij Slachtofferhulp had ik nooit gedacht.

Lees verder

Zonder strategie bestaat er geen duidelijk communitymanagement

“Als je fans hebt, heb je ook een community”. Hier zit natuurlijk een kern van waarheid in, maar een kleine nuance is wel noodzakelijk en betekent een wereld van verschil. Ik zou zelf liever willen zeggen: “Als je fans hebt kun je na gaan denken over een community”. Heb je een miljoen volgers op Facebook, dan heb je namelijk nog geen gemeenschap gecreëerd.

Lees verder

Hoe ga je om met negatieve community leden?

Voor elke community is het belangrijk dat de discussie over onderwerpen levend blijft. Interactie tussen leden in de vorm van vragen, likes, antwoorden en meningen helpt om de doelen van de community te realiseren, om nieuwe leden te werven en om de bestaande leden te activeren. Het is natuurlijk de bedoeling dat de discussie op een respectvolle, constructief kritische of zakelijke manier gevoerd wordt. Maar wat doe je, als leden of ambassadeurs onvriendelijk naar anderen zijn en zelfs beledigend optreden en de sfeer binnen de community negatief beïnvloeden? Er zijn verschillende manieren om dit aan te pakken.

Lees verder

Online communities en accountability: een eerste aanzet via doelen

Al langere tijd wordt de vraag gesteld, hoeveel en op welke manier het vakgebied van communicatie daadwerkelijk bijdraagt aan bedrijfsdoelstellingen. Voor andere afdelingen zoals productie of verkoop of zelfs marketing is makkelijker met cijfers de toegevoegde waarde te bepalen. Daar wordt de term Return on Investment vaak bij gebruikt. Maar hoe dragen het imago, de reputatie van je bedrijf, het aantal opgeloste klantvragen of je social media kanalen bij aan je verkoopcijfers? Om aan de gevoelde noodzaak tot verantwoording nemen en verantwoordelijkheid afleggen van communicatie te voldoen, is daarom het begrip accountability geïntroduceerd.

Lees verder