Waar moet je beginnen bij een social intranet strategie?

Een social intranet kan nogal overweldigend zijn, omdat er veel mee kan. Je kan onder andere groepen vormen van gelijkgestemden, je kan je eigen nieuws delen, of je kan samenwerken in bestanden. Maar waar begin je dan in hemelsnaam? Wij kijken bij de strategie van een social intranet altijd naar de volgende pijlers: informatiebeheer, netwerken/communities en de digital workplace. 

Lees verder

Hoe integreer je een online community in de organisatie?

Helaas zijn er nog te veel online communities die helemaal los staan van de organisatie die ze faciliteert. Het zal je niet verbazen dat deze netwerken een sluimerend bestaan leiden. Om een community tot volle wasdom te brengen, zal deze volledig moeten worden ingebed in de organisatie. Voor zowel de deelnemers van de community, als de medewerkers van de organisatie staat er dan pas daadwerkelijk wat op het spel. Maar hoe doe je dat?

Lees verder

We hebben meer digitale leiders nodig

Als we bij een klant komen, hopen we altijd dat het bestuur online netwerken volledig omarmt. Een social intranet of online community tot een succes maken wordt zoveel makkelijker met een bestuurder die er helemaal voor gaat. Een digitale leider die het goede voorbeeld geeft en niet opgeeft bij de eerste de beste weerstand. Maar wat is nu eigenlijk een digitale leider en wat doet zo iemand? 

Lees verder