ONZE DIENSTEN

COMMUNITY STRATEGIE

Ontwikkeling van een community concept waar wensen en ambities van zowel leden als organisatie zijn geborgd

COMMUNITY MANAGEMENT

Tactisch en operationeel beheer van de community op basis van doelstellingen en statistieken

ORGANISATIE STRATEGIE

Parallel aan community ontwikkeling de achterliggende organisatie hier zo goed mogelijk op laten aansluiten door de manier van werken te herzien. Hierdoor kan de organisatie sneller aanpassen aan veranderingen van buiten.

SOFTWARE SELECTIE

Advies en begeleiding bij de selectie van de juiste tool voor de community of het social intranet. Op basis van onder andere doel van het type community, budgetering, veiligheidseisen en implementatie tijd.

SOFTWARE IMPLEMENTATIE

Advies en begeleiding bij de implementatie en adoptie van een nieuwe software tool binnen de organisatie of voor externe doelgroepen. Bind heeft ruime ervaring met bekende internationale tools zoals Workplace van Facebook, Slack, Office 365 en Salesforce.  Daarnaast kennen we de Nederlandse markt ook goed.

TRAINING

Groot aanbod van diverse trainingen op basis van open inschrijving via Frankwatching, Beeckestijn, SRM, Van der Hilst, en incompany voor teams. Voor maatwerk kun je altijd contact opnemen.

SOCIAL INTRANET

Advies en begeleiding bij het meer communicatief maken van de organisatie aan de hand van community building, social collaboration en gedragsverandering

PROJECT MANAGEMENT

Volledige ondersteuning bij de implementatie van een community project: van strategie tot techniek, uitvoer en beheer.

SOCIALE NETWERK ANALYSE

Hoe verloopt de informele informatiestroom binnen jouw organisatie? Wie zijn de kennismakelaars? Bind zet sociale netwerkanalyse in om sterktes en zwaktes van interne en externe netwerken van bedrijven bloot te leggen.

ORGANISATIECULTUUR

Bind toetst hoe innovatief en open jouw organisatiecultuur is. Naar aanleiding van deze analyse doen we een voorstel om naar een meer transparante en innovatieve cultuur te komen.

NETWERKORGANISATIE

Hoe bewaak je de juiste balans tussen controle en loslaten om zo zelfsturende teams of een zelfsturende organisatie te krijgen? Welke tools kun je hiervoor inzetten? Bind adviseert organisaties die (gedeeltelijk) volgens een netwerkmodel willen opereren.

DIGITALE TRANSFORMATIE

Bind ondersteunt organisaties bij de lange weg naar digitale transformatie. Wij zetten een verandertraject in waarbij medewerkers het uitgangspunt zijn.

COCREATIE EN INNOVATIE

De consument van nu wil geen passieve rol meer, maar invloed uitoefenen op het eindproduct. Bind geeft aan hoe de consument een actieve rol kan pakken in het meedenken over strategie en proposities. Als gevolg levert deze aanpak betere producten en klanten voor het leven.

DIGITAL WORKPLACE

We gebruiken zowel prive als het op het werk Dropbox om bestanden te bewaren, Whatsapp om met teamleden te praten en Trello om todo’s in bij te houden. Hoe faciliteer je als organisatie dat medewerkers de juiste tools hebben om hun werk zo efficient mogelijk te kunnen doen? Wij helpen bij het opzetten van een digital workplace strategie en begeleiden de organisatie bij deze overgang.

ONZE EXPERTISE

Positionering en strategie

Om te kunnen kiezen voor de juiste positionering is kennis nodig van eventuele concurrenten, de doelgroep en online gedrag (benchmarking). Strategisch is het van belang om een duidelijk antwoord te formuleren op de vragen “what’s in it for them” en “what’s in it for us”. Wat gaat de community opleveren voor zowel deelnemers als de faciliterende organisatie erachter?

Organisatie

Na het bepalen van de positionering en community strategie wordt de techniek ingericht. Business requirements en bijbehorende user stories zijn hierbij leidend. Bind ondersteunt tijdens het hele proces van software leverancier selectie of inrichting van een maatwerk platform. Ook wordt in deze fase het community management belegd en afspraken gemaakt over de diverse content voor de community.

Livegang, activatie en beheer

Tijdens livegang is het tijd om alle nieuwe tooling en werkprocessen te toetsen en aan te scherpen. Juist om deze reden is het goed om eerst 2 maanden ‘onder water’ live te gaan. Na livegang kan het platform volop gebruikt worden. Om toekomstige deelnemers goed te laten landen op het platform is het goed om ‘de kroeg gevuld te hebben’. In deze fase gaat het dus vooral om werving en activatie aan de hand van o.a een content en activiteiten kalender