
- Dit evenement is voorbij.
Frankwatching – Training Community Marketing
14 september 2017 @ 09:00 - 17:00
€690Je wil mensen langdurig aan je organisatie binden. Maar hoe krijg je je zogenaamde fans in beweging? Hoe ga je om met een lange investeringstijd en de sociale dynamiek in zo’n community? En hoe breng je de resultaten duidelijk in beeld?
Wat leer je tijdens de training Community marketing?
De training Communitymarketing leert je in 1 dag hoe je je community kunt inzetten om je bedrijfsdoelstellingen te halen. Leer van bestaande communities die op commerciële wijze zijn ingezet. Zo krijg je inzicht in hun strategie en kun je hun resultaten interpreteren. Ontdek hoe je communities binnen je organisatie moet positioneren om een positieve impact te realiseren.
Tijdens de training bekijken we ook je doelstellingen en je beoogde doelgroep en bieden we community businessmodellen aan. Zo heb je na afloop duidelijk voor ogen waar je je marketing– of organisatiestrategie kunt aanscherpen. Door te kijken naar bestaande modellen ontwikkel je een succesvolle opzet van netwerken, zodat mensen zich duurzaam aan je organisatie verbinden. Met als resultaat bevlogen brand ambassadors, user generated content, een grotere afzetmarkt en meer leads.
Na afloop van de training Community marketing:
- ken je de theorie achter community building en management.
- weet je hoe communities kunnen bijdragen aan marketing- en bedrijfsstrategieën.
- weet je hoe je community building concreet kunt opzetten en uitvoeren.
- weet je hoe je de resultaten in kaart kunt brengen en meten.
- kun je je bestaande marketingstrategie verbreden met community-toepassingen.
- ken je de best practices en learnings van bestaande commerciële communities.
Voor wie is deze training bedoeld?
De training is bedoeld voor marketeers die (eind)verantwoordelijk zijn voor de (digitale) marketingstrategie en overwegen om communities in te zetten. Door het strategische karakter van de training is deze ook interessant voor managers en ondernemers die vanuit bedrijfsperspectief willen onderzoeken of het vormen van communities rondom organisatie, merk, product of dienst een goede keuze is.