Meldkamer Noord Nederland

Management participeert op social intranet MKNN

Meldkamer Noord Nederland social intranet

Een aantal jaar geleden heeft de Meldkamer Noord-Nederland een social intranet geïmplementeerd in de organisatie (TOM). Op dit intranet kunnen medewerkers met elkaar communiceren, blogs, bestanden en nieuwsberichten plaatsen. In aparte open of gesloten groepen kunnen zij in kleiner verband met elkaar samenwerken of communiceren. Helaas werd het social intranet te weinig gebruikt.

Bind helpt de Meldkamer met het activeren van medewerkers. Een van de doelstellingen is om medewerkers meer te betrekken bij de totstandkoming van het beleid. Het is lastig om vergaderingen te plannen met centralisten. Dat komt enerzijds doordat ze gedurende acht uur ‘vast’ zitten op hun werkplek. Daarnaast wonen velen op afstand, waardoor de drempel om voor een apart overleg naar kantoor te komen hoog is. Het managementteam onderkent dat een tijds- en plaats-onafhankelijk platform om te communiceren onontbeerlijk is. TOM moet een rol gaan in het structureel ophalen van de ideeën, wensen, klachten en behoeften van alle medewerkers.

  • Klant: Meldkamer Noord Nederland
  • Taken: Social intranet strategie en activatie